Voorbeelden van geschillen

Een reparatieverzoek, vraag of klacht moet u eerst bij de eigen woningcorporatie indienen. Wordt uw klacht niet naar wens afgehandeld en komt u er samen niet meer uit? Dan is er sprake van een geschil tussen u en uw verhuurder. U kunt de geschillencommissie dan vragen om een onafhankelijk oordeel te geven over de situatie. Enkele voorbeelden van geschillen:

  • het uitblijven van een toegezegde actie
  • het te traag ondernemen van een toegezegde actie
  • onvoldoende uitleg geven over beleid
  • onvoldoende uitvoering van het beleid
  • onvoldoende kwaliteit van verstrekte informatie
  • het niet nakomen van afspraken
  • onenigheid over feitelijke gegevens
  • gebrekkige inspraakmogelijkheden
  • geen inzage in stukken krijgen
  • slechte dienstverlening door medewerkers van de corporatie of door anderen die in opdracht van de corporatie werken
  • het niet nakomen van afspraken over samenwerking met bewonersgroepen
  • onvoldoende overleg met bewonersgroepen.

Heb je een (andere) vraag?

Stel je vraag